1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

blu-ray på w8.1

En tråd i 'Programvare' startet av militanten, 11 Jan 2015.

1. militanten

militanten Forummedlem Medlem i RageQuit

Reg.:
    18 Des 2014
    Liker mottatt:
    17
    Poeng:
    18
    Kjønn:
    Mann
    hei, jeg prøver og spille av blu-ray disker på en min w8.1. jeg har en blu-ray spiller på pcen og den funker på pcen siden jeg har brukt den på og spille av en blu-ray men det program jeg brukte koster over 500kr og det har jeg ikke rå til og bruke på sånt. jeg får opp følgende feilmelding på vlc : feil.
    Blu-ray error:
    This Blu-ray Disc needs a library for AACS decoding, and your system does not have it.
    Inndataene kan ikke åpnes:
    VLC kan ikke åpne MRL-en «bluray:///D:/». Les loggen for mer informasjon.

noen forslag?

2. Indigo

Indigo Nytt forummedlem Forummedlem

Reg.:
    5 Feb 2015
    Liker mottatt:
    3
    Poeng:
    3
    Yrke:
    Krypteringsekspert og bibliotekar
    Vet du postet dette for en stund siden, men dette er et stort problem uavhengig av Windows 8.1, så regner med flere kan ha bruk for et svar. Det kommer av at distributørene av blu-ray disker bruker en kryptering som hindrer tradisjonelle spillere i å kjøre innholdet. Det finnes foreløpig ikke en løsning som er 100% fungerende, men da du allerede har VLC installert vil jeg anbefale deg å prøve denne linken: http://vlc-bluray.whoknowsmy.name/

Om du følger stegene slik de står, er det en stor sjanse for at du vil kunne spille av noen blu-ray disker. Kan dessverre ikke garantere at alle vil funke, da distributørene stadig bytter kryptering bare for å være vrang.

3. militanten

militanten Forummedlem Medlem i RageQuit

Reg.:
    18 Des 2014
    Liker mottatt:
    17
    Poeng:
    18
    Kjønn:
    Mann
    takk for svare. det fungerte dessverre ikke for meg men jeg har ps4 så det ordner seg uansett ;)

4. Roy

Roy Nytt forummedlem Forummedlem

Reg.:
    19 Jan 2015
    Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    3
    Kjønn:
    Mann
    Yrke:
    Lærling IKT
    ser det har løst seg, men støtte på samme problem en stund tilbake... løsningen jeg fant da var å kjøpe et program som er laget for Bluray avspilling

5. Indigo

Indigo Nytt forummedlem Forummedlem

Reg.:
    5 Feb 2015
    Liker mottatt:
    3
    Poeng:
    3
    Yrke:
    Krypteringsekspert og bibliotekar
    Det er nok den beste løsningen da programmer laget for bluray-avspilling som man faktisk betaler for holder seg oppdatert på krypteringene automatisk. Løsningen jeg kom med var et gratis alternativ som ikke nødvendigvis er det beste.

Del denne siden