1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Hva synes dere om Spillmagasinet?

En tråd i 'Generell Prat' startet av Bernt Erik Sandnes, 18 Des 2015.

1. Bernt Erik Sandnes

Bernt Erik Sandnes Nytt forummedlem Forummedlem Spillmagasinet

Reg.:
    19 Nov 2015
    Liker mottatt:
    5
    Poeng:
    3
    Kjønn:
    Mann
    Nå er Spillmagasinet fjorten dager gammel og vi gjør stadig forandringer på nettsiden. Flere kommer også til i tiden frem mot jul. Vi i Spillmagasinet er nå interessert i å høre hva dere brukere synes. Er det noe dere savner. Alt av ris og ros ønskes.

2. MsHildur90

MsHildur90 Styremedlem Styremedlem Moderator Serverstab

Reg.:
    8 Nov 2014
    Liker mottatt:
    44
    Poeng:
    28
    Kjønn:
    Kvinne
    Yrke:
    Vampyrdreper, forfatter, nerd.
    Elsker releasekalenderen!

3. Indigo

Indigo Nytt forummedlem Forummedlem

Reg.:
    5 Feb 2015
    Liker mottatt:
    3
    Poeng:
    3
    Yrke:
    Krypteringsekspert og bibliotekar
    Må innrømme jeg ikke hadde hørt om denne "nylanseringen" før denne tråden en gang. Skjønner heller ikke hvor jeg eventuelt skulle funnet ut hva lenken er uten å google Spillmagasinet selv. Om dere skal profilere dere her og spørre folk om hva de synes kan det nok være lurt å faktisk gi en lenke til siden.

Når det er sagt, så har jeg litt tilbakemelding på det jeg ser. Først og fremst er bakgrunnen/reklamen i bakgrunnen veldig travel og stjeler veldig mye oppmerksomhet uten å gjøre det veldig klart for meg at det faktisk er en reklame før jeg klikker på den, samtidig som den gjør at skillet mellom bakgrunn og innhold blir veldig utydelig. Det føles også ganske unaturlig at tekstboksene på de forskjellige sakene er ute i midten av bildene og surrer, i stedet for å kommer ut fra en av kantene i det minste. Føles litt som om noen klasket en post-it lap midt på skjermen og forventer at det ser bra ut. Jeg savner også en "meny" hvor man samler snarvei-knapper til de ulike seksjonene som "blogg", "nyheter fra spillverden" og "SPMG videoliste" etc. på en plass hvor man kan nå dem relativt intuitivt rundt toppen eller på siden en plass. Den lille baren med knapper til sosiale medier glir også i et med resten av siden og er lett å gå glipp av(tok meg 7-8 runder gjennom siden før jeg oppdaget dem).

Nå som litt ris er gjort, så kan jeg vel også gi litt tilbakemelding på ting jeg liker. Den desidert fineste funksjonen er som Hilde over nevner, releasekalenderen. Denne er en strålende funksjon som jeg håper dere vil holde på. Jeg er ikke ekstremt fan av videoene som kjører i bakgrunnen av kalenderen og til tider gjør det vanskelig å lese, men det er ikke noe stort minus. Jeg er også fan av den lille seksjonen for norske livestreams. Å oppdage norske streamere er som regel ikke veldig enkelt og skjer som regel via anbefalinger fra andre for meg, så dette er et godt tiltak. Jeg liker også at dere velger å vise terningkast fra både skribenten og leserne side om side, slik at man kan danne seg et inntrykk av om det er enighet om kvaliteten på et spill.

Sist redigert: 23 Des 2015

Del denne siden